måndag 28 maj 2012

Gå på vernissage

Voila!!

Här har vi vårt sovrum med sänggaveln som sambon snickrade ihop i lördags. Och dra mig baklänges sju gånger om vad nöjd jag är. Plankorna som sambon har använt var grundmålade från början och jag kände att det blev helrätt mot den vita väggen. Så vi nöjde oss där och skippade ytterligare målning. Den gör sig så bra till sängborden, där sambon snickrat ihop underredet och sedan gjutit bordsskivan ovanpå. Det som saknas nu är sängkappa och mattor sen är jag nog i land med sovrummet. Ja, för ett tag i alla fall. 







Hej Måndag!

Idag har vi en grå måndag i min lilla stad. Och då har jag och trolloungen passat på att mysa inne på förmiddagen. Det är ju faktiskt lite skönt men det räcker med en dag. Sen får solen och sommarvärmen komma tillbaka. Jag har inte jobbat klart på brännan än som måste var klar tills på lördag.

Nu efter lunch ska vi hinna med en föräldrarträff på BVC och sedan Gårdsträff på mina brorsbarns dagis. Där blir det bl.a dagisvernissage med allt pyssel de gjort. Och jag som inte är någon vernissagetjej kommer nog få beskåda, fundera och gissa vad lilla Nils och Axel har gjort. Men vad gör det. Det ska bli så roligt och jag kommer vara en larvigt stolt moster, för visst kommer mina brorsbarn ha liiiite mer konstnärstalanger än det andra barnen;)

Men först lite mera lek och mys!

/F

2 kommentarer:

  1. Åh vilken fin sänggavel! Jag vill också haaaaaaaaa. =) Den dagen jag behöver en större säng ska jag beställa en sådan av din händige T.
    Är inte du faster förresten ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilken händig karl du har!!
    Superfin sänggavel!! (tycker både jag o Lizzy!)

    SvaraRadera