tisdag 17 juli 2012

Bara vara dag

Hem till Tine K kan jag flytta direkt. Det är så vackert så jag baxnar. Att bara se på bilderna får mig att vilja kliva in, slå mig ner och bara njuta av harmonin hon skapar i sitt hem. 

  I soffan syns snygga mönstrade kuddar ur Tine K´s höstkollektionen. 


Tänk att få ha ett vardagsrum med vitt golv. Jag skulle dansa runt i en lyckovals varje dag.


Bilder från Blackballoon.

Idag har vi inte gjort mycket. Är mest. Känns lite som att när väl semestern kom så slog även en soft-bara-vara känsla över oss. Så när solen tittade fram la vi våra bleka ben på en filt och lät solen värma dem. Vi grillade hamburgare till lunch och åt på altan. Har tagit lugna sköna promenader med Loffe som bor här inatt. Passar på att vila ögonlocken när Trollungen gör samma sak. Myser till ljudet av åskan och klappar och lugnar Loffe som skakar av rädsla när han hör den. Och blir lite stressad av att inte göra något men jag tänker att vi har tre och en halv vecka till. Så lutar mig tillbaka och låter det här får vara en sådan dag. Det kommer en ny imorgon.

/F

1 kommentar:

  1. Åh lilla loffeplutten då!! Inte kul när det åskar! M imorrn ska vi ha skoj!!
    /Johanna

    SvaraRadera