torsdag 12 juli 2012

På tur i bil

Trollungen.

Som när hon föddes kom ut med massa mörkt hår och idag redan har sin pappas locker. Jag försöker samla ihop dem i ett litet hårspänne varje dag men det hamnar alltid på sne. Så hon ser ut som en yvig liten trollunge. Precis som hon har gjort sen första dagen. Min lilla trollunge. Den vackraste lilla trollungen jag vet.


Idag har jag vart på mysig bilutflykt. Packade in mig med Trollungen, två schyssta bruttor och en fyraårig grabb i bilen. Och vi har lyssnat på en bilkär kille som har talat om märket på varje bil vi mött. Lunchat ceasarsallad på Mc Donalds och sedan åkt runt i bilen och spanat på hus. Eftersom det ändå spöregnade idag med. Och som den lille biltokige sa; "Det här var en bra dag, det måste vi göra om"

Och nu bli det mera billåk. Denna tur går till Trollungens farmor.

/F 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar