måndag 25 juni 2012

Goa söta gubbar

 Det blev gräslök-och basilika biffar till middag och det var jättegott! Hittade receptet hos den är tjejen som har flera inspirerande recept! Eftersom inte mitt ICA hade den smak bland Cantadou ostarna som jag ville ha så fick jag mixtra lite själv.


800g nötfärs
2 ägg
2 msk kalvfond
Soja
1/2 dl grädde
Salt och peppar

Blanda ihop detta och rulla till ett gäng pannbiffar som du sedan steker.


1 liten brk creme bonjour gräslök
Ca 100g philadelphiaost naturell
Basilika krydda (ca 1-2tsk)
2,5 dl grädde
1dl vatten
1 msk soja
1 msk kalvfond

Koka ihop detta till en sås


Soltorkade tomater
Basilika
Oliver

Skär 1/2 vitkålshuvud i bitar och lägg i en ugnsform som du ringlar lite olivolja över. Fördela oliver, hela soltorkade tomater och färska basilikablad ovanpå och sedan biffarna ovanpå det. Häll sedan såsen ovanpå allt.

Ställin in i ungnen, 200 grader, i ca 20-25 minuter eller tills vitåkålen blivit mjuk.

Servera med en god sallad!


Go kväll!

Den här måndagen har bestått av regn, regn och sedan ännu lite regn till. Så det har varit en innedag för mig och Trollungen då jag bläddrat i Psalmboken (puh, det är är ju inte bara 1 låt i den "sångboken") för att bestämma vilka psalmer som ska få vara med på Trollungens dop på söndag. Det var inte det lättaste så det blir nog lite kvällsläsning också.
Men först blir det en stor skål svenska söta gubbar och lite soffhäng på det. Det får bli min dos av något sött ikväll!

/F








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar