tisdag 10 juli 2012

I väntan på solen

Det regnar idag (igen) men jag tar vara på dagen och njuter av att mysa inomhus med min Trollunge och "lillebror". Höra regnet smattra mot fönstret, Loffe som snarkar på hallgolvet och tystnaden som uppstår dessa dagar. Precis som om allt stannar till i väntan på att regnet ska sluta falla ner och solen ta över istället. Men i väntar på det så njuter jag.




Hej!

Det var ett par dagar sedan. Tröttheten tog visst över ett tag. Har under tiden njutit i fina vänners sällskap, sett Bredhammar show, dansat med höga klackar på sommarkrogens dansgolv, haft mysiga grillkvällar, börjat inreda barnrum, nynnat barnvisor i Trollungens öra och haft myskvällar i soffan med min Snickare framför Wallander samtidigt som blixten haft vackert skådespel på himlen. Och funderat. På det här med att vara effektiv, ha kvalitet och ha tålamod till allt. Något jag ska bena ut med min Karin på lördag över en tjejmiddag som jag bara dööör lite av längtan till. Det blir jag och mina tre bästa lovely tjejer!


Så idag tänder jag doftljus, lyssnar på Melissa Horn, pussar mer än vanligt på Trollungen som mest vill slumra i famnen och snutta napp och med jämna mellanrum sträcka upp handen och känna på sin mammas ansikte att hon är kvar, gör mitt snart-ska-bikinin-på-styrkeapass på mattan i vardagsrummet och väntar in en skön böna vid namn Emmy. Tjejen som alltid är på vift och är sysselsatt så länge kalendrar tillverkas. Men ikväll är hon hos mig för total update om livet.

/F




2 kommentarer:

  1. Men hallå, har du en blogg??? Emmy visade mig den innan hon åkte så nu jag lusläst den en timma :) Vilka jättefina bilder du tar, vad duktig du är med kameran!!

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken oerhört skön beskrivning av mig, "skön böna", "alltid på vift", "sysselsatt så länge kalendrar tillverkas", jag dör =D
    Japp, jag borde få procent för varje ny läsare du får, hihi ;-)

    Förresten Sara, du vet väl att jag också har en blogg? =) Den uppdateras as-ofta och är smäckad med foton. Yeah. I nästa liv så...

    SvaraRadera